для чого дітям кишенькові гроші і як зробити з них тренажер довіри, а не контроль;
чи варто платити за оцінки або хатні справи;
як наші фрази формують у дітей фінансові блоки й страх успіху;
як виховати дитину, що вміє заробляти, цінує працю і живе у любові, а не у провині
вправа «Фраза з дитинства»— побачите, які переконання ви несете далі;
вправа «Фінансове дерево цінностей» - зрозумієте, які “плоди” виростають із ваших слів; реальні сімейні історії, розмови й практики, які допоможуть змінити атмосферу вдома вже сьогодні.
Для батьків
Ми не бачимо причин. І поки що не бачимо наслідків. Але вони формуються вже сьогодні - у звичних побутових фразах, у суперечках про покупки, у наших реакціях на нестачу чи надлишок. Діти зчитують не слова, а приклад. Коли мама щомісяця зітхає: “Боже, грошей нема!”, дитина вчиться боятися. Коли тато каже: “У нас немає грошей на твої дурниці”, — дитина чує: “Мої бажання — неважливі.” А коли дитина чує: “Гроші треба берегти, але ми завжди знайдемо можливість для радості”, то дитина засвоює інше: гроші — це ресурс, а не покарання.
Авторка і ведуча — Наталя Захарченко, доктор економічних наук, професор кафедри економіки, права та управління бізнесом Одеського національного економічного університету, засновниця NEO Business School.